Nobelmiddag i soffan:)

Helgen bestod av firande! Först ut och käka med jobbet, på lördagen var det 40års fest.. Mycket trevligt, och jag valde tillsist en sot make med aningen glitter.. Tillskillnad mot Nobelfesten ikväll (som kanske är en liten aning vassare fest, men säkert lite tråkigare;) visas inte lika mycket svart, som vid "mina" fester. Vissa färgglada klänningar syns bland det mörka. Mycket dovt grönt. Själv kollar jag på kläderna, och sminket såklart. Reagerar på att det även här, är mycket mörka ögon och mörka naglar! Är förvånad att så många kvinnor väljer att gå med fina klänningar, fint hår, men knappt ingen make och omålade naglar.. När ska annars passa bättre att piffa allt man kan?! Förutom det "ytliga" som är så kul att se, charmas jag av pristagaren i Kemi, som verkar vara en härlig person med en skön filosofi, han smittar de i sin närhet med entusiasm. Dessutom är hans filosofi att då man är så entusiastisk på jobbet så känns det som en lek:) Så rätt! Dessutom förstod jag faktiskt att priset gick ut på upptäckten om hur cellerna kommunicerar med varandra! Jättespännande, för att inte tala om priserna inom medicin! Vilken forskning om detta med stamceller! Tidigare trodde man ju att cellen bara hade en mognadsväg, nu vet man att den kan "backa" till stamcell! coolt! frågan är vad det här kan ge alla sjuka? Önskar man kunde fått en liten släng av kunskapen pristagarna besitter, men jag får förena lite nytta med nöje istället, och njuta av alla fina kläder, vissa fina sminkningar, och få fina naglar;) Några kvinnor har självklart piffat lite mera;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0