Sotade ögon

Festtider och mycket sotade ögon som verkar vara här för att stanna! Skapa en intensiv blick med mörka skuggor eller variera i evighet! Själv gillar jag att sota med Mist Colour Vibration, som är en skugga med flera effekter i en. Finns i massa färger och är superfina! Att lägga en sotad makeup är ganska enkelt, om du lär dig att sudda alla skarvar som med all ögonmakeup. Skarvarna ska inte synas! Ofta när jag ska på fest tänker jag skuggor som överlappar varandra med fina färger, men slutar nästan alltid med att lägga en sotad! Och varierar man färgen, så ser man aldrig lika ut:) Gör så här: 1. Starta med en penna, som är bas till skuggan och lägg den över ögonlocket,längs med fransraden och ganska tjockt under. 2. Sudda sudda pennan till globlinjen, sudda även under! 3. Välj en färg, t.ex Colour vibration Carbon. För en mera koncentrerad färg, dutta på färgen, till globlinje över hela ögonlocket. Sudda sudda med borste el tops i runda rörelser! 4. Svart kajal under kant (innanför). 5. Highlight (en ljus skugga) under bryn och i ögonvrån, gärna med Eye Dust som blir lite "intensivare"..På denna variant som ska vara "smokey" hoppar man eyelinern, själv tycker jag att det ändå kan bli fint, så pröva dig fram! 6. Fina lösfransar är fint, annars massor av mascara! Klar för julfesten;))


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0