Parfym frossa!

Jag har alltid gillat parfymer:) När man så väl fick, och kunde börja använda, så minns jag(trots min ringa ålder;) min parfym historia väl.. Minns hur parfymerna, precis som med klädsmak och smink, ändras när man liksom kommer på vad man gillar! Då, i tidiga tonåren var det Gosh, Date, och senare fick jag dyrare parfymer i present av min pappa som ofta reste. Vissa minns jag med glädje, andra med lite fasa:) Fasa, för att dom kanske skulle luktat så mycket bättre på någon annan! Glädje, för att en doft skänker så mycket minnen! Idag har jag kommit på vad jag gillar! Jag har några favoriter, tyvärr börjar min annars så välfyllda parfym garderob sina lite, så snart är det dags att fylla på;) Själv drar jag mig till lite lättare dofter, gärna med blommig, fräch ton! En ny favorit är Moschinos Pink, luktar fräscht men lite mera! Nu har det också blivit stort med kändisparfymer! Några av nykomlingarna är t.ex Taylor Swifts "Wonderstruck", Lady Gagas "Fame" Justin Birbers "Someday" eller Beyonc'e s "Heat".. I Sverige toppar försäljningslistorna med Carolina Gynning, eller Britney Spears. För mig är årets parfym höjdpunkt förstås också, när Escada släpper sin nya!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0