Plastik eller inte

Aldrig har väl marknaden för skönhetsvård varit så stor. Lyft utan kniv har ju blivit något av det stora! Och det är klart att jag hellre prövar en behandling där man inte är i kroppen och karvar..Men å andra sidan är ju frågan vad som också ger resultat. Om man nu ska göra något. I Sverige har det länge varit tillåtet för i princip vem som helst, att utföra behandlingar med t.ex Botox eller andra typer av fillers. Det är för mig en gåta. Botox fungerar som ett slags nervgift, och injiceras under huden och verkar muskelavslappnande. Det skulle då inte jag ta ansvar för att ge mina kunder utan sjukvårdsleg...Förhoppningsvis är de allra flesta medvetna om att det bör vara en utbildad vårdpersonal som utför det. Däremot är ju det här en spännande marknad som växer sig allt starkare. Blir man lyckligare när man lyft sig? Känner man sig mera tillfreds och ger det mersmak? När är man nöjd, eller blir man någonsin det? Om man väljer att göra det för sitt egna välbefinnandes skull, och om du känner att du mår bättre. Fine enligt mig. Men var går gränsen? Är det ett mera laddat ämne i en viss ålder, livsstil och umgänge, och är det t.ex mera ok att operera synen än brösten? Inte många rycker längre på axlarna åt operationer numera. Den som ändå tänker "jag skulle aldrig"... Är man då ändå beredd att få en kemisk peeling eller bleka sina tänder? Hur många har inte själva fått behandling, eller känner någon som gjort det?! Laddat ämne som kanske inte längre är så laddat..Var går din gräns?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0