Modig

Att vara egen företagare har både för och nackdelar. Hittills har mina fördelar övertaget. När jag startade eget så hade jag erbjudande om en fast tjänst. Tryggt och bra. Jag trivdes hyfsat. Men det var inte det jag ville. Idag gör jag precis det jag vill, även om jag tycker att vi småföretagare har andra saker som inte bara är positiva, så är det så trevligt att ha en sysselsättning man älskar! När jag tog steget så såg jag mig inte som särskilt modig! Jag körde och tänkte att funkar det inte så får jag väl sluta! Vad är att vara modig? Kanske att brottas med en björn, eller stå upp för det du tycker är rätt när alla andra tycker tvärtom! Eller att ha civilkurage? Idag var jag och såg filmen Modig! En riktigt bra film, med en tjej(!) som hjältinna! Förutom att filmen var väldans söt, så hade hon ju världens coolaste hår! Satt där under filmen och funderade på om det inte får bli lite extensions ändå...Undrar om det andra automatiskt följer med då...smart,och med ett hårsvall som skulle knäcka Rapunzel, och det toppat med lite modighet, kanske att göra det man vill! Det vore nåt det:) Eller som "Merida" säger i slutet.. " vårt öde lever inom oss! Vi måste bara vara modiga att se det "


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0