Maffian

Idag har jag haft tema smink på salongen:) Trodde först hon skulle på bröllop el liknande, men sen fick vi klarhet att det ju var en tema sminkning jag skulle göra! Att temat på hennes fest dessutom var Maffia, gangster à la Gudfadern blev ju extra kul! Eftersom hon skulle vara maffia frun by her self så blev det att tänka lite bakåt i tiden. Lite modernt sextiotal, sofistikerat, snyggt lite hett, men absolut inte slampigt;) Helena på salongen fixade håret, toperat, högt i en slags bullig svinrygg. Jag började med att använda concealer, därefter en bas, ton i ton med huden, och denna kväll, inte för mörk. På ögonlocket lade jag en snygg silver grå skugga från mist, och toppade med en beige skugga under brynet. Vi valde att fokusera på mycket eyeliner. Tidstypiskt för 60-.. Rouge i bruna toner, och läpparna i rött. Snyggt hade också varit med beige, men nu var hon ju maffia brud, och skulle glänsa lite mera, så en fin röd ton fick det bli. Mejken blev matt och tonad. Men hon glänste som kvällens coolaste:) Nöjda över resultatet blev vi, och nu hoppas jag såklart att
kvällen blev kanon oxå:) ! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0