En dag på jobbet:)

Hur ser en dag ut på ditt jobb? Min arbetsdag ser aldrig likadan ut. Det är nog det som är så väldigt skoj:) Tänk att vissa av våra kunder, faktiskt hängt med oss så länge som vi jobbat i yrket! I mitt fall 15år! Jisses;) Idag var jag,(vilket faktiskt hör till ovanligheterna, då dom andra lämnar barn lite tidigare än jag) först på jobbet. Öppnar, sätter på kaffe och förbereder för dagens första kund. Jag började med att fixa bryn, fransar och vaxa lite överläpp. Dagens andra kund gjorde vi en Gelish behandling på. I mellan plockade jag upp lite grejor jag beställt. Vax, nageloljor, filar och annat material. Därefter var det dags för benvax och ögonbryns plock. Vi på jobbet, är ganska dåliga på att sätta av tid för lunch, tar det när det passar. Ofta får man en lucka mellan nån kund. Kanske inte alltid så bra, men det funkar;) Idag sprang Helena iväg och köpte sallad till oss när jag satt i behandling. Och det är ju ofta så, att kunderna vill komma på lunchen med. Då känns det ju väldigt dumt att äta samtidigt som alla andra;) Eftermiddagen löpte på, en kund missade sin tid och jag fick en liten lucka. Då hann jag springa in en snabbis på stan och köpa födelsedags present. Min sista kund blev en smink kurs. Vi gick igenom hur hon kunde fixa sig fin, och för 495:- så får man välja produkter oxå:) Bra deal tycker jag! Ska man ändå handla nytt, varför inte unna sig en mejk oxå;) Vissa dagar hinner vi på jobbet, knappast prata med varann. Det blir kortisar. Alla är sällan samtidigt i fikarummet. Och självklart är det allra roligast när det är full rulle:) Såhär såg det ut idag. I morgon ser det annorlunda ut;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0