Första gången

I helgen ändrade jag äntligen om på jobbet igen. Troligtvis har vi för mycket produkter på hyllorna;) Vi flyttade in i september, och har nog flyttat om sisådär tre gånger nu. Hyllorna har legat ett tag, tid har inte funnits eller tagits.. Dagarna har rullat, men nu blev det gjort och det blev faktiskt bra:) Det där med tid.. Dagarna går. Månd.-fred helg, månd.. Längta till helgen. Tar du tillvara på dom små sakerna varje dag? Jag gör det ibland. Men oftast, tyvärr, så har ännu en dag bara passerat. Och jag vill verkligen inte bara ha nåt kul att längta till. Jag vill verkligen njuta varje dag! Just nu lyssnar jag och barnen på Miss Lee,s tolkning av Ugglas "Första gången". Om och om igen. Barnen, som älskar texter, och lär sig dom på en mikrosekund, satt knäpptysta första gången jag spelade den för dom. Om det var för att dom var chockade av mitt skrål, eller om det var för att dom insöp texten, vet jag inte riktigt. Men så fort den var slut, ville dom höra den igen:) Tror iofs, att barnen är så mycket bättre än vi, på att njuta av stunden. Och mina barn, älskar dessutom att vara hemma och bara vara. Och jag önskar dom behåller det. Att jag kunde få dom att förstå redan nu att, "varför skynda på när tiden snart är här ändå, passa på att fånga varje ögonblick":)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0