Röda eller rosa?!

Om du missat det, så är läppar hett igen! Glans i all ära, nu får läpparna gärna vara markerade i mycket färg, matta i rött, eller till våren i korall eller rosa såklart! Själv använde jag alltid läppstift i början på -90. Mina favoriter var från Helena Rubenstein eller Kanebo. Dom gick i beige bruna toner(minns ni läppennan som var mera markerad än läppfärgen;) terrakotta, och lite senare i rött. Det röda matchade jag gärna med dito färg på blusen:) Sen någonstans försvann läppstiften, och glansen kom stort. I flera år nu, så känns det som det bara blivit mera troligt, att läppstiftens tid är förbi. Men som man borde lärt sig. Det mesta kommer tillbaka! Lagom när man lärt sig leva utan det! Själv gillar jag fortfarande glansen för dess bekvämlighet, det känns skönt och man måste inte bättra hela tiden. Men det känns plötsligt fräscht med färg på läpparna igen. Och visst kan det vara riktigt snyggt med softa ögon och en riktigt markerad mun?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0