Sköra naglar

Frågan jag ofta får är, "varför skivar sig, eller går mina naglar av?" Och lika ofta har jag kunder som varit någonstans, och fixat naglarna. Naglarna har blivit helt förstörda, och nu vågar man knappt sätta material.. Ja. Det finns ställen, där det man filar naglarna ner i nagelbädden. Fyller på material som suger sig ner i naglarna, och iofs, sitter bra, men på bekostnad av naglarna. Men, det ibland är det också en okunskap, ibland en brist hos terapeuten, ibland hos kunden, i hur man tar bort materialet. Det funkar inte att pilla bort material. Inte om man vill ha skapliga naglar under. Be alltid terapeuten om råd/hjälp i att ta bort det. Om det är möjligt, så kan du själv lösa upp materialet med aceton. Men, dra inte! Aaaaaj. Nageln blir tunn och du får ont! Ang sköra naglar. Peta inte under naglarna, använd borste! Skydda med lack om du inte har material på. Och använd nagelolja varje dag! Enkla men viktiga tips för välmående naglar:) Idag avslutar jag med en bild på egna naglar med Gelish på mor och dotter! Kul att fixa sig med mamma:) Fredag igen, (fast egentligen lörd nu;)) och trevlig helg:))


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0