Valentine alla hjärtan

Alla hjärtans dag! Kommersiellt jippo, eller kul?! Själv håller jag med båda. Det har blivit en jättegrej, fast inget jag tycker skadar! Jag tycker inte att man måste ge fina presenter till varandra. Men ett sms eller kanske en "gofika" kan räcka. Fast jag gillar ju verkligen att ge presenter! Så nån liten grej brukar jag kunna få till:) Gillar oxå historien bakom Valentin dagen. Den romantiska historien om prästen Valentine, som gifte par i smyg. Trots att det 200år ekr var förbjudet. Hur han trotsade detta, och tillsist blev avrättad.. Jag är sämst på att fira namnsdagar däremot. Ett grattis tycker jag brukar räcka, lätt att glömma.. Men en sån här dag, så minns man ofta. Så idag grattar jag sju åringen på namnsdagen. Valentin efter min pappas andra namn. Och firar hela dagen lite extra:) Fast bästa oresenten fick vi av honom! Ett ihop knåpat kort, hur glad blir man inte av att se honom stråla, när han ger oss det:) Och på salongen lottar vi ut ett fint armband, så vill man ha chans att vinna, så in på fb, och gilla/dela:) Visst kan man se fram emot det där lilla, lilla extra i vardagen:)!

https://cdn2.cdnme.se/3905989/7-3/pic_511d58469606ee2d35883924.jpg" class="image">


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0