Dags igen

Allt blir mycket lättare när solen skiner, visst känns det så? Jag blir aldrig mätt..Känner mera att jag kan gå in en stund om jag ledsnat på solens varma strålar! Däremot så är jag ju lite av en badkruka tyvärr. Som jag nämnt så får vattnet gärna vara varmt! Och i uppvärmda pooler så blir det ju så. Så idag när vi gjorde badhuset så funkade det att simma. Älskar att simma, när jag väl kommit i då;) En km i vattnet blev det. Och det kändes fint. Senare, i vår egna, inte lika varma pool, så blev det endast dopp med tå:) Vad som jag också älskar med sommaren, är då man får möjligheten att knalla ut och plocka blåbär, svamp, vinbär, hallon eller vad som finns att tillgå:) Vilket lyx! Önskar jag gjorde det mer! Lyx, att mixa sommarbären till en smoothi, fast det är höst för länge sen! Idag hittade jag recept på en vinbärs kaka. Känns lite klurigt med vinbär, dom är ju hyfsat sura;) Kakan blev trots allt socker, lite små sur, och med smak av just, vinbär;) Fick känslan "mormors kaka". En sån där lite gammeldags smak du vet:) En solklar diss av barnen, helt ok av oss vuxna. Inte ens lill killen, som älskar att norpa vinbär ur busken, var så förtjust. Vi vuxna gav den helt klart godtjänt, även om det nog funkar ännu bättre med lite grädde till;) Men nu är det slut på slapperi, och svulleri, för i morgon blir det jobb:) Har lite nytt att ta med till salongen, och sommaren ger ju också inspiration, så det blir kul:) Hoppas vädret håller i sig för alla med semester, jag får njuta av kvällssolen istället;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0