Djuriskt:)

Djurtemat håller i sig! Jag gillar zebra mönstret väldigt mycket själv. Häromdagen lät jag mig inspireras av just den, när jag fick fria händer på min kund. Självklart blir det mera likt ett djurmönster, om man använder färgerna svart och vitt. Jag valde permanent färg (Gelish såklart;) och toner i lila, vitt och silver. Men även när jag applicerar det, så gäller samma grundprincip som vid vanlig lackning. Testa själv! Starta med underlack (ett måste för att skydda nageln mot missfärgningar samt få lacket att fästa bättre.) Därefter målade jag färg, som en fransk manikyr, i mitt fall lila. ( Ibland behövs två lager för en mera täckande färg.) Sen gör jag små streck, först med vit dekorations pensel, från sida till sida, ett långt och ett kortare sträck. Över det vita, drar jag en silvrig färg, för mera djup och intensitet. För det lilla extra, valde jag att dra den silvriga jäms med "franska manikyr kanten" också. Tillsist överlack! Lätt som en plätt:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0