Sommartid

Sommartid! Å vad härligt! Älskar värme och älskar allt det gröna framförallt så älskar jag att det blir ljusare! Jag är en kvälls människa, och när det blir ljust får jag förvisso ännu jobbigare att gå och lägga mig, men jag njuter gärna läänge av kvällarna och ljuset.. Njuter av livet gör vår till åren komna kund Hjördis. Hon är 85 år och fixar sig från topp till tå hos oss. Är noga med sitt hår och sina ögonbryn. Även naglarna måste hållas fina! Jag gillar att hon fixar sig, och hon känner sig inte alls som 85, precis som jag, så känner hon sig alltid som sjuSju. Och jag gillar att bli kallad ungdom ibland. Det visar liksom återigen att allt är relativt. Ungdomen är liksom lite flyktig sådär. Precis som ljuset om kvällarna. Så det gäller att njuta av livet som pågår precis nu! Och unna oss sånt som gör oss glada😊
Hjördis fina vår naglar. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0